sobota, 2 sierpnia 2014

Wegetariański styl życia.


Lubię prosty, wegetariański styl życia zakrawający o minimalizm i zgodnie z tą zasadą obiad też musi być prosty i, co najważniejsze, tani. Więc wyskoczyłem do pobliskiego marketu(chociaż coraz bliżej jestem robienia zakupów w małych osiedlowych sklepikach – rozglądam się i paradoksalnie wychodzi taniej) i zakupiłem kilka produktów. Koszt pięć złotych plus produkty wielokrotnego użytku typu przyprawy czy margaryna. Gaz w ryczałcie więc się nie przejmowałem.

 

 

Zrobiłem to mniej więcej w taki sposób. Pokroiłem pomidory na osiem równomiernych kostek każdy, oliwki na pół. Makaron, którego zapach uwielbiam( ten dosłownie pachniał zbożem), ugotowałem go na bardzo wolnym ogniu(najważniejsze to nie zrobić z niego papki i podać na talerz w formie trochę bardziej niż aldente). Na patelence podgrzałem margarynę i wrzuciłem na nią  pokrojone w kostkę pomidory wraz pokrojonymi na pół oliwkami. Dodałem( po pół łyżeczki) każdej z widocznych na zdjęciach przypraw(O papryce pomyślałem potem). Bazylia, oregano, zioła prowansalskie, papryka ostra(najfajniej chyba pachniała bazylia. Zapach bazylii kojarzy mi się z wolnością i beztroską). 

Tak, jak mówię, o papryce ostrej przypomniałem sobie potem.

 

 

 

 

 

 

Jak pomidorki już puściły soczki, wymieszały się z oliwkami i przyprawami położyłem na to ugotowany makaron i wymieszałem. 

 

 

 

Nie wiem tylko jednego – czy moje oliwko – pomidoro – kluski rurki były takie dobre, bo zrobiłem je sam – czy po prostu były takie dobre? Tak czy inaczej zjadłem ze smakiem. Co prawda były w wersji mini, ale na przyszłość dodam trochę pieczarek i będzie wersja zbliżona do wersji max. U mnie w warzywniaku pieczarki są po siedem złotych za kilo, kupię pół i będzie ok.

Nałożyłem na talerz i przysoliłem ziołową solą w miarę uznania. Niewiele myśląc życzyłem sobie smacznego i tak, jak szybko przyrządziłem danie, tak samo szybko je zjadłem... i zmyłem naczynia;-)

 

Składniki: dwa pomidory, 100g oliwek, 250g makaronu rurki, margaryna, papryka ostra, zioła prowansalskie, bazylia, oregano, sól ziołowa

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz